578Slajd1
578Slajd2
578Slajd3
1/3 
start stop bwd fwd

Uczniowie klasy 1 d i 4 trzecioklasistów zwiedzali Podziemne Miasto Osówka. Lekcja żywej historii i wspólnie spędzony czas pozwoliły uczniom lepiej poznać się, a podczas zwiedzania przeżyć dreszczyk emocji.

Czytaj więcej...

578Slajd1
578Slajd2
578Slajd3
578Slajd4
578Slajd5
578Slajd6
578Slajd7
578Slajd8
578Slajd90
578Slajd91
578Slajd92
578Slajd93
578Slajd94
01/13 
start stop bwd fwd

13 maja br. minęła 116. rocznica urodzin rotmistrza Witolda Pileckiego, żołnierza niezłomnego, jednego z sześciu najodważniejszych ludzi II Wojny Światowej.  Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w wielu spotkaniach, wykładach, działaniach min.:

  1. Spotkanie  ze świadkiem historii - Panią Wandą Bilnik - córką partyzanta Armii Krajowej pod dowództwem płk Jana Piwnika ps."Bury", działaczką Solidarności Walczącej
  2. Publiczne czytanie „Raportu Witolda” – świadectwa pobytu Witolda Pileckiego w Auschwitz  na Promenadzie Staromiejskiej
  3. „Zapal znicz dla Rotmistrza” na Placu Gołębim
  4. Udział w Konkursie Wiedzy o Rotmistrzu
  5. Porządkowanie  Kwatery Żołnierzy Wyklętych Pole 120 na wroclawskim Cmentarzu Osobowickim
  6. Spotkanie z prof. Krzysztofem Szwagrzykiem, który przedstawił aktualne działania zespołu profesora  i plany w poszukiwaniu  ciała rtm Pileckiego
  7. Spotkanie z dr Krzysztofem Traczykiem autorem książki „Młodość rtm. Witolda Pileckileckiego
  8. Spotkanie z synem Rotmistrza panem Andrzejem Pileckim.

 

Czytaj więcej...

W dniu dzisiejszym odbył się Szkolny Pokaz Talentów. Poziom artystyczny wszystkich występujących był bardzo wysoki i pomimo kłopotów technicznych-brak prądu- poradzili sobie wspaniale.

Jury po trudnych naradach nagrodziło następujących uczniów:
I miejsce - Jowita Strońska z kl. III B i Oleg Kawałko z klasy I B
II miejsce - grupa teatralna j. niemieckiego
III miejsce - Andrzej Taborski z klasy I B.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy talentów i pasji!

Czytaj więcej...

Informujmy, że Bartosz Liss z klasy 1B otrzymał wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym Kangur.

Serdecznie gratulujemy!!!

Jednocześnie informujemy, że każdy z uczestników może sprawdzić swój wynik u nauczyciela matematyki lub na stronie: http://www.kangur.lubin.pl/_private/trip.php?str=1rok=2017 Kod szkoły był podany podczas konkursu.

10 maja 2017r. w Gimnazjum nr 24 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu odbył się Panel Koleżeński, którego celem było podsumowanie pracy i prezentacja efektów działań  szkoły  w programie  Całościowy Rozwój Szkoły - poziom zaawansowany (CRS2).  W spotkaniu wzięli udział m.in. kierownik Wydziału Gimnazjów i Szkół Ponadgimnazjalnych Departamentu Edukacji we Wrocławiu, dyrektorzy i nauczyciele wrocławskich szkół: - Szkoły Podstawowej nr 61 im. Janusza Korczaka, Szkoły Podstawowej nr 8 im. Józefa Piłsudskiego, Szkoły Podstawowej nr 83 im. Jana Kasprowicza, Gimnazjum nr 27 im. Ossolineum, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4  oraz uczniowie i nauczyciele Gimnazjum nr 24 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu.

Pani dyrektor Marzanna Wolska przywitała wszystkich gości zwracając uwagę, że podsumowanie staje się okazją do refleksji i analizy pracy w perspektywie zmian systemowych zachodzących w edukacji – od września 2017r Gimnazjum nr 24 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu zostanie włączone do Szkoły Podstawowej nr 83.

Szkoła zaprosiła  panelistów na  spacer edukacyjny. Obserwacji poddana została realizacja strategii I: "Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu". Nauczyciele zaprosili gości na swoje lekcje:  Marzanna Wolska  (dyrektor)– biologia, Anna Malinowska (wicedyrektor)– fizyka, Alicja Bardowska – zajęcia techniczne, Lucyna Zygmunt –geografia, Dorota Ratuszniak – matematyka, Dorota Krzyśko - język niemiecki.

Po lekcjach paneliści podzielili się swoimi wrażeniami, wnioskami. Podkreślali stosowanie przez nauczycieli Gimnazjum nr 24 wielu elementów i technik oceniania kształtującego: celów, nacobezu, świateł, patyczków, informacji zwrotnej, monitorowania realizacji celów. Zwrócili uwagę na ważną rolę zadań na dobry początek oraz podsumowania lekcji, np. w postaci przygotowanych zdań podsumowujących lekcję. Byli pod wrażeniem zaangażowania uczniów, świadomości kolejnych etapów lekcji "okejowej", planowania pracy z uczniami.

Po spacerze określone zostały  pozytywne wzorce pracy z uczniami:

  • nauczyciele podają lub układają wspólnie z uczniami cel lekcji,
  • zapytani uczniowie potrafią wytłumaczyć (podać), jaki jest cel lekcji,
  • nauczyciele podczas realizacji kryteriów sukcesu robią ,,stop klatki” i sprawdzają wraz z uczniami, co już udało się osiągnąć,
  • zapytani uczniowie wiedzą, co zostało zrealizowane na danym etapie lekcji,
  • nauczyciele wraz z uczniami podsumowują lekcje w odniesieniu do kryteriów/celów,
  • uczniowie dają sygnał nauczycielowi, czy potrafią lub gdy nie potrafią spełnić poszczególnych kryteriów sukcesu,
  • uczniowie wraz z nauczycielem podsumowują lekcję w odniesieniu do kryteriów/celów.

Następnie odbyło się spotkanie panelistów z nauczycielami prowadzącymi zajęcia, a nieco później z uczniami, którzy mieli możliwość wypowiedzenia się na temat lekcji prowadzonych zgodnie ze strategiami OK. Gimnazjaliści w dojrzałych wypowiedziach  podali mocne i słabe strony prowadzonych w ten sposób lekcji. Podkreślali takie pozytywne aspekty jak:

  • możliwość zadawania pytań, 
  • urozmaicone formy pracy na lekcjach,
  • możliwość dopytania w   przypadku niejasności, trudnych zadań,
  • ważną rolę informacji zwrotnej,
  • przydatność nacobezu do zadań domowych, kartkówek, sprawdzianów,
  • przejrzyste rozplanowanie lekcji.

W II części panelu koleżeńskiego liderki  Magdalena Przerwa oraz Agnieszka Zakrzewska, przedstawiły prezentację dotyczącą wdrażania w Gimnazjum nr 24 strategii OK w czasie programu CRS2. Ważnym elementem panelu była dyskusja World Cafe z udziałem wszystkich zebranych: dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów, gości z innych szkół, przedstawicieli organu prowadzącego szkołę. Jej celem była wymiana doświadczeń i pomysłów nt. obszarów pracy szkoły oraz dalszych kierunków jej rozwoju:

  1. Co pomaga uczyć się w szkole?
  2. Pomysł na dobrą lekcję.
  3. Co pomaga, a co przeszkadza we współpracy uczniów?
  4. Czym jest dobre nauczanie?
  5. Po czym poznać, że uczeń  uczy się na  lekcji?
  6. Adler powiedział: "Błąd to znakomita okazja, by się czegoś nauczyć." Czy w szkole uczeń może popełniać błędy? 

Niezwykle cenna w dyskusji World Cafe okazała się możliwość spojrzenia na powyższe ważne zagadnienia z dwóch punktów widzenia: ucznia i nauczyciela.

Podsumowania panelu koleżeńskiego oraz pracy szkoły w całym programie CRS2 dokonała moderatorka i opiekunka szkoły w programie, Pani Izabela Jaskółka - Turek, podkreślając zaangażowanie  dyrekcji szkoły i  nauczycieli  w rozwój własny oraz szkoły. Uwieńczeniem panelu koleżeńskiego było wręczenie Gimnazjum nr 24 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu  tytułu "Szkoły Uczącej Się", z którego jesteśmy dumni.

  • 578DSC06795
  • 578DSC06815
  • 578DSC06820
  • 578DSC06821
  • 578DSC06825
  • 578DSC06875
  • 578DSC06879
  • 578DSC06887
  • 578DSC06905
  • 578DSC06909

Czytaj więcej...

Projekt MaGiA  

Projekt dofinansowała Fundacja mBanku:
   

Polecamy  

   

Librus  

   

Polityka cookies  

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na zapis cookies w Twojej przeglądarce. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki.