W dniu 2 grudnia 2015 klasa II E, w ramach programu Szkoła w Mieście, uczestniczyła w wyjściu do Humanitarium. Uczniowie, oprócz oglądania stałych ekspozycji i wykonywania doświadczeń, mieli okazję poznać tajniki optyki oraz brać udział w ciekawych warsztatach, pomagających zrozumieć i zapamiętać prawo Archimedesa i prawo Pascala. Miło było połączyć dobrą zabawę z nauką, a samodzielne wykonywanie doświadczeń to najlepsza droga do zrozumienia praw fizyki!

Magdalena Przerwa
Wychowawca klasy II E

  • 578IMG_20151202_083701
  • 578IMG_20151202_084114
  • 578IMG_20151202_084709
  • 578IMG_20151202_092213
  • 578IMG_20151202_101113
  • 578IMG_20151202_101126

W ostatnim tygodniu roku szkolnego klasy pierwsze uczestniczyły w terenowych ćwiczeniach biologicznych w Lesie Rędzińskim, który należy do siedlisk chronionych w ramach programu Natura 2000.  Warsztaty przeprowadzili entomolodzy z zaprzyjaźnionego Zakładu Biologii, Ewolucji i Ochrony Bezkręgowców Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajęcia dotyczyły systematyki bezkręgowców: uczniowie nauczyli się łapać oraz rozróżniać te zwierzęta. W pułapki wpadały przede wszystkim pluskwiaki, muchówki oraz pajęczaki. Udało się również zaobserwować kijanki żab oraz traszek. Oczywiście wszystkie łowy były bezkrwawe. Po oznaczeniu, wszystkie zwierzęta trafiły do swojego naturalnego środowiska :)

  • 578DSCF9311
  • 578DSCF9323
  • 578DSCF9331
  • 578DSCF9346
  • 578DSCF9350
  • 578DSCF9368
  • 578DSCF9373
  • 578DSCF9374

W ramach programu Szkoła w mieście uczniowie klasy II A odbyli zajęcia laboratoryjne na wydziale chemii UW. Mieli możliwość stać się prawdziwymi badaczami i chemikami. W ramach 9 godzin wykonywali proste i skomplikowane doświadczenia chemiczne, dokonywali obserwacji, uczyli się argumentować i wyciągać wnioski.

W ramach realizacji projektu „Szkoła w mieście” w dniu 28,04. 2015 r, klasy 1c i 1e wzięły udział w warsztatach „Zjawiska pogodowe w Twojej filiżance – czyli meteorologia dla każdego” oraz zwiedziły Ogródek Meteorologiczny.

Zajęcia odbyły się w Zakładzie Klimatologii i Ochrony Atmosfery Instytutu Geograficznego i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego. Podczas warsztatów uczniowie odbyli krótką wycieczkę w świat procesów kształtujących pogodę. Za pomocą bardzo prostych doświadczeń, wykonywanych przy pomocy przedmiotów i narzędzi, które można znaleźć w każdym domu, poznali pojęcie temperatury oraz właściwości powietrza. Zastanawiali się czy powietrze coś waży? Dowiedzieli się między innymi: od czego zależy zróżnicowanie temperatury na Ziemi, dlaczego wieje wiatr, jak powstaje wiatr zwany bryzą, odkrywali tajemnice wznoszenia się powietrza, proces powstawania chmury kłębiastej - cumulus.

W Ogródku Meteorologicznym zapoznali się z technikami i zasadami pomiarów oraz obserwacji zjawisk fizycznych zachodzących w atmosferze, Pomimo, że omawiano skomplikowane zagadnienia meteorologiczne, zajęcia były bardzo ciekawe, Z całą pewnością uczniowie lepiej rozumieją zjawiska, które obserwują w otaczającym nas świecie.

 

  • 578P1060324
  • 578P1060326
  • 578P1060328
  • 578P1060329
  • 578P1060330
  • 578P1060331
  • 578P1060332
  • 578P1060333
  • 578P1060334
  • 578P1060336
  • 578P1060339
  • 578P1060340

W ramach projektu "Szkoła w Mieście" klasy trzecie uczestniczyły w zajęciach z zoologii bezkręgowców w laboratorium  Wydziału Biologii Ewolucyjnej i Bioróżnorodności Uniwersytetu Wrocławskiego. Uczniowie pod czujnym okiem specjalistów z Uniwersytetu oglądali i rozpoznawali różne grupy zwierząt bezkręgowych - od parzydełkowców po mięczaki. To świetna powtórka przed egzaminem gimnazjalnym.

 

  • 578DSC_0727
  • 578DSC_0728
  • 578DSC_0730
  • 578DSC_0731

W ostatnim tygodniu zajęć w starym roku klasy Ia, Ie i IIa uczestniczyły w warsztatach „Bezkręgowce i mikrokosmos. Zastosowanie mikroskopu świetlnego i stereoskopowego, obserwacje pierwotniaków, aparatów gębowych i skrzydeł owadów” . Zajęcia realizowane były w ramach projektu „Szkoła w mieście” we współpracy z Wydziałem Biologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Każdy uczeń pracował  samodzielnie – należało obserwować preparaty stałe jak również przygotować preparaty „przyżyciowe”. Tu było trudniej!  Pantofelki i Stylonychie  poruszały się  bardzo szybko – aby mieć szansę przeprowadzić obserwację, należało je umieścić w więzieniu!!! Kto wie jakim?
Uczniowie obserwowali również owady, ich aparaty gębowe, odnóża, skrzydła. Pan dr Kania wie o nich wszystko! Pokazał nam  „motyli alfabet”. Zadziwiające!

Projekt MaGiA  

Projekt dofinansowała Fundacja mBanku:
   

Polecamy  

   

Librus  

   

Polityka cookies  

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na zapis cookies w Twojej przeglądarce. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki.