578Slajd1
578Slajd2
578Slajd3
578Slajd4
578Slajd5
578Slajd6
578Slajd7
1/7 
start stop bwd fwd

Małgorzata Wołek

Nauczyciel wychowania fizycznego

Preferuję indywidualne rozmowy w atmosferze szacunku i zaufania. Jako tutor chętnie Was wysłucham. Poświęcę Wam dużo czasu i uwagi. Będę służyć Wam pomocą w odnalezieniu waszej drogi edukacyjne, wspólnie zaplanujemy Wasze cele na przyszłość. Taka atmosfera na pewno będzie sprzyjać lepszemu poznaniu i skutecznej współpracy.

Poza tym lubię lato, morze, słońce i kocham zwierzęta. W domu mam dwie kotki i psa.

 

 

Anna Malinowska

Nauczyciel matematyki i fizyki w Gimnazjum nr 24 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu

Lubię pracą z młodzieżą nie tylko na lekcjach, ale podczas spotkań i rozmów. Można wtedy lepiej się poznać i zrozumieć. Wysłuchuję, pomagam znaleźć dobre rozwiązania oraz zaplanować wspólne działania. Jestem konsekwentna i staram się nie zostawiać nierozwiązanych problemów.

Lubię książki – kryminały. W wolnych chwilach chętnie wędruję po górach.

 

Tatiana Bergier

Nauczyciel języka niemieckiego i tutor w Gimnazjum nr 24

W tutoringu najbardziej lubię bezpośredni kontakt z uczniem, inny niż podczas lekcji. Podczas spotkań i rozmów poznaję mocne strony, zainteresowania i trudności mojego podopiecznego, następnie planujemy jego rozwój i wyznaczamy cele. Jako tutor pomagam uczniowi radzić sobie z niełatwą materią szkolną a czasem też samym sobą. Prywatnie lubię książki, muzykę reggae i lato.

 

Robert Hrycuniak

Nauczyciel języka polskiego
i tutor w Gimnazjum nr 24

Istotą tutoringu są indywidualne spotkania ucznia z tutorem - rozmowy, podczas których obie strony wiele się od siebie uczą. Dlatego wielką satysfakcję sprawia mi dzielenie się własnym doświadczeniem, słuchanie, a nieocenianie młodego człowieka, wspieranie go w dążeniu do ustalonego celu.

Prywatnie lubię podróże, film, fotografowanie, żeglarstwo, morze, grzybobranie, rosół i oczywiście... książki.

 

Tutoring jest metodą edukacji zindywidualizowanej, która opiera się na bezpośrednim spotkaniu tutora z uczniem. Wzmacnia poszukiwania ucznia, któremu towarzyszy tutor: mądry nauczyciel, który służy radą i potrafi umiejętnie wyznaczyć szlak poszukiwań.

Pierwotnie tutoring był praktykowaną w znanych uczelniach brytyjskich (Oxford, Cambridge) metodą pracy akademickiej profesora ze studentem, gdzie ten pierwszy pomaga temu drugiego zaplanować rozwój, a następnie wspiera i czuwa nad realizacją planów. Metoda tutoringu z powodzeniem wykorzystywana jest jednak w środowiskach nie-akademickich, w organizacjach pozarządowych czy właśnie w szkołach na różnych etapach edukacji.

Celem ogólnym tutoringu szkolnego jest wspieranie ucznia (podopiecznego) w rozwoju, prowadzenie go do mądrości i dojrzałości.

Tutor to nauczyciel pełniący rolę swoistego przewodnika dla ucznia (podopiecznego), który jest aktywnym partnerem sytuacji edukacyjnej i który wyraża chęć uczestniczenia w tutorialach, czyli indywidualnych spotkaniach z tutorem. Tutor ma pod swoją opieką od kilku do kilkunastu podopiecznych, z którymi spotyka się regularnie w ramach tutoriali. Nauczyciel, chcący zostać tutorem, jest do tej roli przygotowywany w ramach rocznych szkoleń prowadzonych przez Kolegium Tutorów i finansowanych przez Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia. Ponadto w początkowym okresie pracy tutorzy wspierani są przez konsultantów delegowanych przez Kolegium Tutorów.

Tutor i jego podopieczny na początku współpracy poznają się oraz w atmosferze wzajemnego zaufania, szacunku i dialogu budują wzajemne relacje. Poznanie wychowanka, jego zainteresowań i pasji pomaga tutorowi w pracy nad rozwojem ucznia w odniesieniu do jego talentów oraz mocnych stron jego osobowości. Tutor i jego wychowanek skupiają się na wspólnym wyznaczaniu celów oraz planują działania zmierzające do ich osiągnięcia. Tutoring pozwala nauczycielowi dostrzec w uczniu to, czego nie da się zauważyć podczas lekcji, w której uczestniczy nawet do 30 osób. Dzięki tutoringowi nauczyciel lepiej poznaje wychowanka, uczy się patrzeć na świat jego oczami. Uczeń, będąc w dobrej relacji z nauczycielem, może czuć się w szkole bezpieczniej, jest dowartościowany, zauważony.

Źródło: Kolegium Tutorów

Projekt MaGiA  

Projekt dofinansowała Fundacja mBanku:
   

Polecamy  

   

Librus  

   

Polityka cookies  

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na zapis cookies w Twojej przeglądarce. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki.